Man ska aldrig blogga när man inte har tid till det, är ett råd som jag ofta ger. I stället är det bättre att lägga inläggen på hög, eller åtminstone idéerna – och spruta ur sig text när andan faller på. Nu följer jag inte mitt eget råd, utan bloggar under tidspress…
För att kunna bryta mot reglerna måste man först känna till dem. Men nu råkar det vara så att jag inte alls har tid att skriva om något av de många ämnen jag tänkt, utan behöver uppdatera med lite ren information.
• Jag har fått några förfrågningar om ”öppna seminarier” – det vill säga, folk vill gärna höra mig prata om sociala medier, men vill helst slippa arrangera något själva. Tyvärr finns inga sådana än så länge – men om tillräckligt många anmäler sitt intresse kan jag definitivt sy ihop något till ett förmånligt pris. Mejla mig om det låter intressant, gärna med hur lång tid du tycker är lagom, och vilket slags innehåll du är intresserad av.
• Just nu finns det möjlighet att anmäla sig till två olika kurser som jag håller (en på Marknadsföreningen i Stockholm, och en på Väsby promotion). De är snarlika, men inte helt likadana, och enligt min erfarenhet lämnar de flesta, oavsett grundnivå, kursen med betydligt mer kunskap än de kom dit med. Så anmäl dig nu!