largeiconVideo är framtiden och med hjälp av livestreamingappar som Periscope kan små verksamheter slåss med stora utan att det kostar något extra. Men vad ska du streama för innehåll? Här kommer några tips:

FRÅGA/SVAR.
Tillåt era kunder att ställa frågor till er live, och svara på dem. Det finns säkert fler som undrar samma sak som dem.
VLOGGA. Använd Periscope som en videoblogg och berätta vad som händer i din verksamhet på regelbunden basis.
NYA PRODUKTER. Har du något nytt på gång? Visa upp det! “Bakom-kulisserna”-material går alltid hem hos kunden.
NYA ANSTÄLLDA. Konsumenter älskar när verksamheter är mänskliga, så ta varje tillfälle i akt att visa vilka som jobbar hos dig.
EXKLUSIVA ERBJUDANDEN. Locka till dig kunder genom att erbjuda Periscope-rabatter.
VISA UPP EN HÄFTIG PLATS. Är du ute och jobbar på en cool arbetsplats? Finns det fräcka miljöer i din närhet? Ta med dig kunderna dit!
TIPS OCH UNDERVISNING. Visa upp din kunskap och gör dina kunder smartare. De kommer att komma tillbaka.
KRISHANTERA. Har det hänt något negativt? Det här är ett väldigt bra sätt att komplettera övrig kriskommunikation direkt och live.

Osäker på hur du ska börja? Ta för vana att titta på hur andra gör, lär dig bygga upp en Periscope-publik för verksamheten och hur du behåller deras uppmärksamhet.