Sociala medier strategi

Låt mig hjälpa dig att skapa den mest hållbara strategin för sociala medier

Fyra steg till en strategi för sociala medier som ger resultat

 

Analys

Första steget i ett strategiarbete med sociala medier är en nulägesanalays – här kan jag bistå genom att ställa rätt frågor.

i

Strategi

Att ta fram en strategi kräver kunskap om den egna verksamheten, därför jobbar vi tillsammans – jag lotsar oss fram till rätt mål.

N

Utförande

Er sociala medier-strategi ska gå att använda i det dagliga arbetet och givetvis kan jag vara med och bidra med idéer och innehåll.

Uppföljning

Följ upp strategin regelbundet för att säkerställa att ni mäter rätt saker. Efter ett år kan det vara dags att se över den.

Tina Sayed Nestius, Nestius kommunikation kan hjälpa dig skapa en sociala medier strategi som ger resultat

Jobba med mig – det blir både kul och givande!

Oavsett vad du har för budget kan vi tillsammans skapa en strategi för sociala medier som funkar för din verksamhet. Det är mycket enklare än de flesta tror. 

Många organisationer stirrar sig blinda på handböcker, manualer och strategidokumentet när de ska skapa en strategi för sociala medier, men det behöver faktiskt inte vara särskilt svårt. Allt som krävs är att du vet VAD det är du ska göra i sociala medier och VARFÖR, VILKA du vill nå och HUR du ska göra det. Och oftast är det skönt med en hjälpande hand som ställer rätt frågor för att skapa den bästa strategin för dig. Jag har jobbat med både stora och små organisationer för att hjälpa dem tydliggöra vilka målgrupper de behöver nå, hur de ska strukturera upp, planera och utföra sitt arbete och samtidigt ha tid över till annat.

Så mycket kostar det

Det finns fyra steg i arbetet med att ta fram och jobba med en strategi för sociala medier som är hållbar och effektiv. Alla stegen bör göras, men de måste inte göras av mig. Du känner till din verksamhet väl, därför kan du med min hjälp göra en stor del av arbetet själv. På så sätt styr du projektets kostnad. För den lite större verksamheten som vill ha hjälp med analys, att ta fram strategin och även att implementera den, det vill säga fylla era kanaler med innehåll, kostar det mer. För dig som bara vill ha ramar utifrån hur du eller dina anställda ska arbeta blir det billigare.

Har du redan bestäm dig? Grymt – skicka ett mejl eller en förfrågan via formuläret nedan. För dig som fortfarande velar finns lite mer läsning. Så här tycker jag du ska tänka strategiskt i Coronatider. Och så här enkelt är det att hitta din din tonalitet i sociala medier.

Låter det här intressant?

Jag vill gärna jobba med dig! Ring, mejla eller använd kontaktformuläret här intill så kan vi prata närmare om hur vi kan arbeta tillsammans.

+46 70 7301141

Jag vill veta mer!