Två av tre svenskar finns på Facebook, Instagram utvecklas explosionsartat och på Twitter slåss åsiktsmaskinerna om utrymmet. Kanalerna är många, och det kan vara svårt att veta vilka man ska välja för att nå ut med sitt budskap på bästa sätt. #BliDigitaltSmart riktar sig till dig som använder sociala medier i ditt arbete och vill lära dig att jobba så effektivt som möjligt.

Här får du veta vilken social kanal som lockar vem, vilket slags innehåll som skapar störst engagemang och framför allt: hur du skapar en digital strategi. För det är först när du vet vad du vill uppnå, varför du vill göra det, och vem din målgrupp är, som det går att hitta rätt. I boken får du en mängd praktiska råd till en fungerande strategi för sociala medier. Och du lär vilka fällor du bör se upp för, som brist på konsekvens, alltför frekventa statusuppdateringar och för lite variation i innehållet.

Tina Sayed Nestius skrev boken för att hon märkte att det saknades en handfast, tydlig handbok för företag. Är du nyfiken? #BliDigitaltSmart finns att köpa här.